Jag har förresten kommit hem..

..förra veckan igen.
Har juh varit på en biltripp jag å hundarna.
en vecka var vi allt borta.

Började resan med första anhalt Nyland.
Anna-Sara hade lagat gomiddag precis tills då ja kom fram.
men spännande var juh att någon km från gården då ja blända av helljusen fick ja mej en något otrevlig överraskning, JAG VAR HELT UTAN HALVLJUS !
Men jag har tur att Sigge var så snäll & tog min bil till en mekaniker han känner & fick alla trasiga lampor bytta.
är juh inte så bara i min bil de serni vettni.
3h tog de för en mekaniker att byta lampor !
nå men efter en mkt trevlig kväll med surr så fick ja mej en skön natts sömn.

dagen efter bar de av till sthlm, leta rätt på djurbutiken i Bromma som ja hittade Jillas täcke i förra året. slut var dom, typiskt. å nästan ännu mer typiskt att då ja ska virra runt så hamnar jag givetvis i sthlms fredags rusning !
vad tror ni om de?
nåja, mot märsta, handla mat & fika åså. ställa iordning i mitt rum där borta. sedan en skön kväll med korsord.
lördagen tidig morron ut i bilen å styra mot Hässelbystrand till VÄRLDENS BÄSTA Sandra, Z, Kim trio.
Hade en urmysig dag som tyvärr är alldeles för svår att få till med tanke på avståndet.
trist men så är de.
väntar iaf med spänning på vad som växer i sandras mage. snart är de dax!
på kvällen var de bara styra till danderyd sjukhus & hämta upp MIN FINASTE Matilda.
Vi ses oxå alldeles för sällan. men vi hade en hel kväll å natt i Märsta som jag kan leva på tills hon kommer hem igen över julen.
söndag vare farsdag & då kom kusin & hans sambo till Märsta för att fira Beppo.

Sedan till de hela min kropp & själ längtat till så länge:
på kvällen hade ja packat in allt i bilen & körde till Örbyhus.
till Ingela, barnen, hundarna, fåren, skogen.
ja hela gården!
Agnes mötte mej i hallen, tog med mej till köket å förklarade att jag var hennes prinsessa då ingela fråga vem hon hittat. kan man få bättre välkomnande?
Blev där till tisdag förmiddag å mådde bara så fruktansvärt gott.
som alltid är de med en tår i ögat jag ser gården krympa ihop & försvinna i backspegeln.
Raka spåret in till Uppsala å strosa runt med Storebror & käka lite mat, handla några tröjor osv.
sedan hela långa vägen upp till luleå igen.

Fotade lite granna när jag tog ut de två sista valparna en sista gång innan jag for från Labbo.
tänkte ni får kika lite








Hur Myyysigt som helst. Å Viska tycker verkligen de är hur roligt som helst med valpar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0