längtar

jaha då sitter man här i soffan framför lyckohjulet ! haha vilket skämt
men de är väl så de är när man har en skadad valp.
bettan hade visst lyckas klämma Viskas tass i ytterdörren då mamma var hundvakt åt mej medans jag var på middag med hundungdom.
suck
så de blev en resa till vet igår,
 röntga frambenet & lyckligtvis var inget trasigt.
men ordinerat stillaliggande (om nödvändigt i bur) med smärtstillande i några dagar.
min lilla flicka ser så hilma olycklig ut då hon tittar på mej som att hon tror att jag inte kan tycka om henne ett endaste dugg då hon inte får busa.

jag blir juh så arg, har så svårt att ta att de bara är en olycka.
jag tar juh så illa vid mej då det är nå med mina hundar.
jag klarar inte riktigt de där att se med förlåtande ögon medans min lillvalp haltar omkring & har jätteont.
men såklart de var en olycka, men har man smått i huset (av vilken sort de än må vara) så måste man juh faktiskt vara extra försiktig.

nåja, förhoppningsvis slipper hon ha ont sådär väldigt många dagar till iaf.



sedan så börjar de juh faktiskt vara riktigt trevligt väder ute på dagarna. den där härliga delen av vinter som jag alltid tyckt om så mkt börjar ta sej form. då de är sådär lagom kallt ute, massa snö, solsken. ja nivet.
men känns inte riktigt lika intressant i år. längtar så himla mkt efter vallningen !
förra sesongen slutade juh verkligen med mersmak.
så ska de juh bli så spännande att se hur Viska kommer vara. men än så länge har inte hon vett att längta efter våren & fåren, så den biten står jag & Jilla själva för.

 

måste juh bjuda på en bild från då vi var i brändön i höst..

så närmar sej årsmöte med VKNord till helgen. ska inte glömma bort plaketterna från fårfor cuppen jag ska dela ut.. påminn mej någon !


Kommentarer
Postat av: Linda

Å nej så trist för lilla Viska, men hon är snart back on track :) Så trevligt att du kommer på Årsmötet, ska försöka att påminna dig :)

Vi ses!!

2010-01-21 @ 19:44:47
URL: http://lindasbc.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0