byebye facket !

jag är då med i Facket. Seko. för de är där jag ska vara med helt enkelt. dit jag hör.
gick med i facket & inte bara A-kassan för att jag tycker man ska stödja sitt fack & så sa dom att de är viktigt för mej som bara har sesongsjobb då dom har en inkomstförsäkring som då höjjer min stämpling, bara jag varit medlem i ett år.
men nu då jag är arbetslös & pratar med facket så säger dom plötsligt att för att jag arbetar som maskinförare & de juh är lite sesongsbundet så täcker inte inkomstförsäksingen för mej bara för att jag är just maskinförare !

vad är det för mening med att vara med i facket MITT FACK ifall inget av de dom står för inte gäller mej?
Hur jävla dumt är inte de? mitt fack som jag så stort ska tillhöra enligt dom själva. Va?

så med de sagt kommer jag att gå ur facket !

Kommentarer
Postat av: theres

DU FÅR PALLA DIG TILL PITEÅ SÅ FÅR VI GÅ DIT Å TITTA :)

2010-02-01 @ 19:06:44
URL: http://borderdrag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0