Året 2010

såg listan på sandras sida å var tvungen stäla den.
tänkte att de kunde vara roligt (även för mej själv) med en överblick å få tänka igenom hur de gångna året faktiskt varit. lite granna en utvärdering så att säga.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag deltog på läger. både i vallning & sedan i bruks & tjänstehundsläger.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag ger aldrig några nyårslöften.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Mimmi & Jimmy fick en liten flicka & väntar med spänning på att Sandra med sin Kim ska få sitt mirakel nu här i dagarna ! 
4. Dog någon som stod dig nära? Nej detta år var betydligt lindrigare än tidigare år.
5. Vilka länder besökte du? haha en väldigt snabb vända över gränsen till Finland om de nu sku räknas
6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011? Ett hem att bygga min framtid i.
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?  6:e Januari för då fyllde lilla Viska 8v & jag fick äntligen hämta henne.
8. Vad var din största framgång 2010? 2:a plats i VKNord cuppen.
9. Största misstaget? Att vara hundvakt åt Milo som försökte ha ihjäl Viska. omän han alltid har ett litet hörn i hjärtat på mej, så efter att ha sett de slå runt såpass finns de ingen tvekan hos mej att den hunden inte borde leva. en hemsk mardröm, den synen kommer aldrig försvinna från min hjärna !
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Haft fruktansvärt ihållande i bihålorna, men tror nu mer att de beror på lägenheten. förutom de hade ja något i magen en sväng som ställde till de ordentligt & de blev en repa till sjukhuset i ilfart.
11. Bästa köpet? Ja men Viska, vad annars? finns väl inget som slår en ny familjemedlem?
12. Vad spenderade du mest pengar på? Ja de har inte varit ett stort spenderar år direkt. men största summorna är tränings, kurs & tävlingsutgifterna med Jilla, sedan Viskas veterinär räkningar, & några road trips. 
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?  Ja min sista roadtrip hära då jag beskökte Viskas uppfödare, Sandra, träffade matilda, hälsade på storebror & framförallt med sista anhalt hos Ingela där jag stannade ett par dagar var verkligen som att rensa själen. & samarbetet jag börjat med Ekoringen här i Luleå där jag hjälper till med fåren numera under sommarn var glädjande de oxå.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? breakeven, hey soulsister, sex and candy, meet me halfway, luka, I'd rather be with you
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Det har varit till största del ett år som jag mest tycker har flytit på. varken varit mer eller mindre.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Roat mej, fotat, allt sånt som värmer kroppens inre vrår.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? önskar att jag hade jobbat mindre under sommaren
18. Hur tillbringar du julen? Blir nog som tidigare år. börjar med tidigare Julmat, mys & klappar med Jarkkos familj & sedan vidare till min mamma lagomt tills dom har ätit. där öppnas klappar & firas med alla syskon. utom äldsta lillasystern som alltid firar hela julen med sin sambos familj.
19. Blev du kär i år? En ny hund = ny familjemedlem = ny kärlek !
20. Favoritprogram på TV?  Cougar Town & Vampire Diaries !
21. Bästa boken du läste i år? Dödligt Villospår, med Nora Roberts
22. Största musikaliska upptäckten? The Script
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Ett par skor, Reebook Esey Tone
25. Något du önskade dig men inte fick? Önskade mej inte direkt något
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?  På min födelsedag var det förfest med ett gäng människor hemma hos oss & sedan så hade vi allihopa biljetter till Volbeat så vidare dit & avslut med en krogrunda. 
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? japp, ett åretrunt jobb, & om jag hittat mitt drömhus.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? min stil? jadu, arbets & hundkläder har väl varit mitt mode i år. men har faktiskt haft mkt mer tjejiga kläder än vad jag brukat använda då jag väl lyxat till de fixat till mej ;)
29. Vad fick dig att må bra?  Alla härliga stunder med hundträning i fårhagarna & alla dagar som man faktiskt fick spendera i solen. alla trevliga människor man mött på tävlingar bla. & alla nya kontakter.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? hoho ja jag har juh som min stående favourit ;)
31. Vem saknade du? Zeb & Amanda. har drömt ruskigt mkt om framförallt Zeb länge nu.
32. De bästa nya människorna du träffade? Ja men de är juh allt vallhundsfolket. Åsa framförallt har de varit väldigt roligt att lära känna & umgås & träna ihop med.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja visst var den lite rolig att göra?

Vi saknar er!!!

2010-12-15 @ 18:55:44
URL: http://Raaggsockan.wordpress.com
Postat av: Linda

Kikar in och önskar er en riktigt GOD JUL!!!! :)

2010-12-21 @ 22:11:52
URL: http://lindasbc.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0