tyst ett tag

nu har jag då alltså fått börja jobba i onsdags.
kan lugnt sagt säga att jag är trött. här snackar vi inte fulla skift utan dubbla!
å idag satt jag alltså å var så nöjd över mitt dubbla skift & dessutom 100% ob, men nej då ska de börja snöa så inte blev de mer än 7,5h idag. å de kändes verkligen som värsta fjollpasset. han juh knappt mer än börja så var de bara ställa in maskin igen av anledning som ni här uppe ser om ni vinklar blicken ut genom fönstret. ni andra kan jag informera om att plötsligt rätt va de var idag så börja de kräksnöa.
fortfarande så öser snön ner & de är noll gradigt. suck. alltså blir de inte direkt fler timmar i morron än vad de blev idag. nåja kan vara bra att få vara hemma å sova lite granna oxå emellanåt. vårsopningen är juh ändå inte över förrän absolut tidigast i slutet av maj så..
men iaf, så om ni undrar varför de kommer vara rätt tyst nu ett tag så vet ni anledningen ;)

kan ni föreställa er att då jag klev upp å for till garaget i morse var de strålande sol klarblå himmel?

nåja, fick ett trevlig samtal från Ingela (Jillas uppfödare) tidigare på morron. surrade på massa strunt & sedan kom vi då fram till att en unghund efter min så väldigt fina Keenan ska få komma upp & vara hos mej ett tag på lite semester från gården. lite träning & växa till sej en aning. så är de någon som passerar uppsala på väg uppåt som har plats för en liten border collie tjej så säg till ! för de problemet har vi inte riktigt löst ännu. denna tös heter då Slip & kommer säkert vara en trevlig avlastning för Jilla då Viska får en annan buse att härja lite med ist för att bara terrorisera stackars Jilla damen.


gammal bild på Keenan från då hon fick vara här uppe hos mej ett par månader som unghund .
denna flicka innehar en mkt speciell plats i mitt hjärta!


Kommentarer
Postat av: josefin

hej :)

2010-04-18 @ 20:08:29
URL: http://alwaysjosse.blogg.se/
Postat av: josefin

hahahahah :) vet inte riktigt

2010-04-25 @ 22:07:39
URL: http://alwaysjosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0